ЛКМЗ заявив, що тріщини на корпусах бронетранспортерів є невід’ємною частиною технології – “Укроборонпром”

Фото: lkmz.com

Згідно попереднім звітам, отриманим державним концерном “Укроборонпром” від директора Харківського конструкторського бюро з машинобудування імені O.O. Морозова та власника “Лозівського ковальсько-механічного заводу”, під час вхідного контролю на корпусах, виготовлених ТОВ “ЛКМЗ”, виявлені тріщини зварних з’єднань на корпусах бронетранспортерів БТР-4Е.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення “Укроборонпрому”.

“За твердженням керівництва ЛКМЗ, ці пошкодження виникають в процесі зварювання, є невід’ємною частиною технологічного циклу виробництва корпусів і усуваються в подальшому під час виготовлення кінцевої продукції. Робота з контролю якості комплектуючих, які надходять від ЛКМЗ, та усунення пошкоджень виконуються на ХКБМ спільно з представниками Військових представництв та є звичайною технологічною практикою”, – йдеться у повідомленні.

У зв’язку із виявленою інформацією керівництво Державного концерну разом з фахівцями Міністерства оборони та Збройних сил України, а також представниками підприємств, що виробляють БТР, створило робочу групу для перевірки якості комплектуючих військової техніки, що перебуває у місцях постійної дислокації в Збройних Cилах України. 24 січня робоча група перевірила та виявила наявність пошкоджень зміцнюючої наплавки на зварних з’єднаннях бортів на кількох бронетранспортерах. Наразі члени робочої групи, спільно з представниками підприємств, проводять перевірку обставин і причини виникнення дефектів.

“Керівництво державного концерну вимагатиме від “Лозівського ковальсько-механічного заводу” у повному обсязі та за власний рахунок виконати свої зобов’язання щодо якості комплектуючих згідно із вимогами технічної документації. Окрім того, керівництво Державного концерну доручило директору Харківського конструкторського бюро з машинобудування імені O.O. Морозова з’ясувати кваліфікацію працівників, що здійснюють зварювальні роботи, посилити контроль якості виготовленої продукції та перевірити можливі факти неналежного виконання замовлення відповідальними особами”, – йдеться у повідомленні “Укроборонпрому”.

Як повідомляв Харків Times , Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова передало Міністерству оборони 12 бронетранспортерів БТР-4Е з обсягу державного оборонного замовлення 2019 року. Термін поставки бронетранспортерів за контрактом минув ще у червні. Термін виконання контракту продовжений до 31 серпня 2020 року. Додаткова угода щодо продовження терміну поставки контракту між ХКБМ та Міністерством оборони України була підписана відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України, ухваленого 4 грудня 2019 року.

Директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express, член правління “Ліги оборонних підприємств” Сергій Згурець заявив, що ЛКМЗ поставив на ХКБМ три перших корпуси для виготовлення БТР-4 нової партії. Але виявилось, що вони прийшли з браком – на них є тріщини. “На непровареній і потрісканій броні стоїть клеймо військового представництва Міністерства оборони, що з цими корпусами все гаразд”, – зазначає експерт.

Керівництво “Укроборонпрому” 23 січня дало директору ХКБМ Якову Мормило та власнику ЛКМЗ 24 години для з’ясування достовірності оприлюдненої у ЗМІ інформації щодо якості зварювання корпусів бронетранспортеру БТР-4Е.

Міноборони тимчасово призупинило приймання бронетранспортерів БТР-4Е – з метою недопущення постачання до ЗС України неякісної продукції та до часу з’ясування всіх обставин.