У харківському міському транспорті хочуть запровадити графіки та диференційований тариф

Фото: gx.net.ua

У мерії розповіли, чому ніяк не запровадять графіки руху громадського транспорту, єдину схему мобільності та диференційований тариф. Але плани будують та обіцяють за першої можливості реалізувати.

Про це Харків Times повідомили в прес-службі міської ради з посиланням на заступника Харківського міського голови з питань інфраструктури міста Євгена Водовозова.

За словами Водовозова, міська влада має намір поступово запровадити графіки руху громадського транспорту, щоб пасажири чітко розуміли, коли чекати на тролейбус, трамвай чи автобус. Це питання в місті вже неодноразово опрацьовувалося, але спіткнулося об нестачу кадрів:

«Цей процес не є таким складним з точки зору його реалізації. Але проблема і раніше, і зараз полягає в тому, що у нас сформувався значний брак водіїв тролейбусів та трамваїв. Усього одна машина, яка не вийшла на лінію, повністю розриває графік та розклад! Тому ми намагатимемося впроваджувати ці нововведення там, де є стабільність на маршрутах. І так, ми маємо ідеї, як залучити водіїв на роботу. Коли кардинально вирішиться кадрова проблема, тоді ми зможемо запровадити графіки руху по всьому місту».

Євген Водовозов також повідомив, що Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) розробляє план стабільної мобільності.

Цей документ має акумулювати всі пропозиції щодо розвитку та змін маршрутної мережі, розподілу потоків транспорту тощо.

«Ми реально розумітимемо, звідки і куди їдуть люди, як швидше доїхати з однієї точки міста в іншу. Проводяться дослідження, які покажуть пасажиропотоки у різних районах Харкова, що дозволить оптимізувати мережу маршрутів. Звісно, ​​для цього треба напрацювати певну статистику. Тому одна з наших позицій — на початку 2022 року, у лютому-березні, ми приберемо готівку в комунальному пасажирському транспорті. Сплатити проїзд можна буде лише за допомогою«E-ticket» або «Картки харків’янина». Ось це і дасть нам реальну статистику, яка ляже в основу змін у транспортній мережі», — розповів віце-мер.

Крім того, міська влада планує запровадити диференційований тариф на проїзд у електротранспорті.

За словами Водовозова, це звичайна світова практика, якою необхідно користуватися задля зручності пасажирів та стимулювання попиту на громадський транспорт.

Щоправда, через падіння пасажиропотоку, викликаного пандемією коронавірусу, точні розрахунки диференційованого тарифу зробити поки що складно, і реалізація планів відкладається.

«Ми повністю підтримуємо диференційований тариф, який дає можливість пасажиру оплачувати проїзд залежно від кількості поїздок чи кількості видів транспорту, задіяних у поїздці, тощо. Але, щоб запровадити диференційований тариф, необхідно розрахувати економічне обґрунтування. З урахуванням того, що ми два роки маємо величезні коливання пасажиропотоку на транспорті, такі розрахунки поки що складно провести. Але те, що ми обов’язково до цього прийдемо, у цьому немає сумнівів», — сказав Євген Водовозов.

Як повідомляв Харків Times, заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста Євген Водовозов запевнив, що вартість проїзду в громадському транспорті Харкова підвищуватися не буде.

У КП «Харківський метрополітен» розглядають можливість запровадження зворотного відліку прибуття поїзда на платформу.