У минулі вихідні на одній з баз відпочинку на Печенізькому водосховищі пройшов “Зліт ЛОМів 2.0” ( “ЛОМ” – абревіатура проекту Фонду Олександра Грановського “Ліга освіченої молоді”). Як і перший зліт, він об’єднав 200 студентів з усіх ВНЗ Харкова. Спікерами цього зльоту були експерт з публічних виступів і комунікацій Євген Драніщев і український підприємець, засновник і генеральний директор групи “Агротрейд” Всеволод Кожемяко.
Євген Драніщев вже вдруге бере участь в заході “ЛОМ”у. Він розповідав учасникам зльоту, як досягати своєї мети за допомогою публічних виступів.
“У нашому світі дуже часто не обов’язково бути найкращим експертом або мати найкращий продукт, досить найкраще себе продавати – і ти вже забираєш ринок. І талановитим хлопцям, у яких є класні ідеї, для того, щоб вони змогли вижити тут і їм не доводилося їхати в інші країни – необхідно навчитися себе продавати. Для них це ключ, завдяки якому вони зможуть досягти своїх цілей – отримати нормальну роботу, почати і побудувати бізнес, реалізувати якусь ідею”, – говорить він.
За словами Євгена, багатьом студентам насамперед необхідно впоратися зі своїм страхом – він заважає їм висловити свою думку або захистити себе. Для цього використовуються тренінги, які передбачають роботу студентів в групах і парах, розгляд практичних кейсів. Драніщев навчав учасників зльоту того, як краще розуміти цільову аудиторію, тримати структуру мови, працювати з запереченнями і в підсумку досягати своїх цілей. Крім того, мова йшла про техніку продажів – як продати себе на співбесіді, як продати свою ідею або продукт. “Вони вийшли з нашої зустрічі, чітко розуміючи, як працювати зі страхом і стресом, і вони вміють відпрацьовувати заперечення. Я залишився в захваті – хлопці такі заряджені, вони хочуть, вони просять, – мені дуже подобається”, – сказав він після зустрічі.
Після виступу Всеволода Кожемяко учасники зльоту довго не хотіли його відпускати, задаючи все нові і нові запитання – від його філософії бізнесу до специфіки підприємництва в аграрній галузі і побудови бізнес-процесів в його холдингу. Кожемяко каже, що брав участь в подібних зустрічах кілька разів, але все одно кожна зустріч залишається незвичайною. “Коли вони задають питання, цікавляться – це дуже радує, і приходить впевненість, що у нас в Україні все буде добре. І наша компанія зацікавлена в молодих людях – мотивованих, які навчаються, здатні та готові працювати і створювати продукти. Такі люди всім потрібні – в Україні є проблеми з цим “, – сказав Кожемяко журналістам після зустрічі.
Народний депутат України Олександр Грановський каже, що ідея зробити такий освітній проект для талановитої молоді народилася у нього більше півроку тому. “Я навіть не очікував, що цей проект буде користуватися такою популярністю. Йдеться про ініціативних талановитих хлопців, неледачих, які хочуть швидше домогтися якихось для себе результатів. Очевидно, що сьогодні це не завжди просто, когось потрібно почути, комусь щось підказати, іншим – допомогти з першим місцем роботи. Ми знайшли, як мені здається, найкрутіших спікерів в різних сферах життєдіяльності нашої країни “, – говорить Грановський.
За словами координатора проекту “ЛОМ” Ганни Сацької, його організатори прагнули об’єднувати молодь за допомогою освітніх програм, давати їй можливості виявляти себе, організовувати для студентів івенти, де вони зможуть знаходити для себе однодумців і оточення, що підтримує, ставити цілі і йти до них напролом. “Наші основні хештеги – “НапроЛОМ”, “ЛОМати стереотипи “, ми дуже хочемо, щоб у них з’являлася впевненість у собі, розуміння, що можна нічого не боятися і йти вперед”, – говорить вона
На першому етапі проекту студентам харківських вузів пропонувалася участь в майстер-класах та івентах, які проводили спікери різних напрямків. Це були як відомі медійні особистості Володимир Дантес, MamaRika, Аліна Паш – так і представники українського бізнесу. Потрапити на ці заходи міг кожен бажаючий, зареєструвавшись через Інтернет.
Наступним етапом був відбір для участі в зльотах, в кожному з яких взяло участь 200 осіб. Ті, хто були на івентах першого етапу, могли записати відео зі зверненням “себе в майбутньому” до “себе теперешнього”, розповісти “собі теперешньому”, що він повинен зробити, аби досягти своєї мети. Хлопці постили свої відео до себе в Інстаграмм, відзначали їх хештегом “ЛОМ”у, і потім організатори відбирали за цими відео учасників другого етапу. Він уже передбачає не тільки участь в лекціях і майстер-класах, але і роботу в команді. “На зльоті хлопці діляться на вісім команд, в кожній команді – тімлідер, який їх об’єднує, постійно їх мотивує на якісь активності між собою. Хлопці та дівчата в захваті, вони ділилися своїми відгуками, інсайтами, вони зарядилися енергією і зрозуміли, що немає нічого неможливого, треба вірити в себе, і дуже важливо, коли є оточення, що підтримує”, – сказала Ганна Сацька.
Загальна кількість учасників проекту “ЛОМ” склала близько 5 тис. осіб. За результатами активності під час зльотів другого етапу команда проекту відбере учасників фінального зльоту, який пройде через пару тижнів. Під час цього, фінального зльоту будуть відібрані 30 осіб, які зможуть пройти практику в найкращих компаніях країни. “Ми зіткнулися з тим, що у студентів немає можливості отримувати досвід, і коли студент приходить влаштовуватися в якусь компанію на роботу, його туди не беруть саме через відсутність досвіду. І ми можемо дати їм можливість отримати необхідні для успішного старту досвід і знання на наших тренінгах і майстер-класах і пройти відмінну практику”, – сказала Ганна Сацька.
За словами організаторів, практика не стане кінцевим етапом проекту, і вони працюють над подальшим розвитком молодіжного руху, оскільки кількість зацікавлених студентів зростає з кожним днем.