Харківський метрополітен жадає від держави компенсації за роботу укриттям

Фото: Сергій Бобок / Харків Times

Комунальне підприємство «Харківський метрополітен» зажадало від держави компенсації витрат, які утворилися під час функціонування метро лише в якості укриття з 24.02.2022  по 24.05.2022 року. Функції укриття підприємство вважає невластивими для себе, а обов’язок захисту населення – «функцією держави, що здійснюється виключно органами, уповноваженими на це державою».

Про це Харків Times довідався із заяви на сторінці Харківського метрополітену у Facebook.

«За вказаний період підприємством було витрачено 94,7 млн. грн. на діяльність, яка не пов’язана з перевезенням пасажирів лініями метрополітену», – йдеться у заяві.

Також метрополітен підкреслює, що зараз підприємство «знаходиться у тяжкому фінансовому стані через борги, що виникли через виконання йому не властивих функцій і які, відповідно до наведених вище норм діючого законодавства, є функціями держави та мають виконуватися виключно органами, уповноваженими на це державою». А кошти бюджету Харківської громади «не можуть в повному обсязі покрити всі борги підприємства, що виникли в період роботи у якості об’єкту укриття».

«Згідно діючого законодавства вказані витрати на утримання об’єктів цивільного захисту населення повинні компенсуватись з Державного бюджету», – вважають у метрополітені.

Наразі невідомо, чи зверталося підприємство щодо питання компенсації виплат до Кабміну або ВР і чи розглядається питання повернення до платного перевезення пасажирів. На підприємстві пообіцяли згодом повідомити про це.

Довідка: Метрополітени почали використовуватись у якості укрить для цивільного населення під час повітряних тривог ще за часів Першої світової війни (Лондонське метро). Під час Другої світової війни майже всі метрополітени охопленої війною Європи використовувалися як укриття. Більшість метрополітенів світу будується з урахуванням такого використання.

Як повідомляв Харків Times, на даний момент проїзд у Харківському метрополітені, як і в іншому муніципальному транспорті, є безкоштовним. Мер Харкова Ігор Терехов, починаючи із червня минулого року, неодноразово заявляв, що проїзд залишиться безоплатним аж поки міський бюджет буде в змозі нести цей тягар.