Харківський авіазавод передав два Ан-74 іноземному та українському замовникам

Фото: Харківське державне авіаційне виробниче підприємство

На Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві завершили роботи з технічного обслуговування та модернізації двох літаків Ан-74 та передали їх замовникам.

Про це Харків Times повідомили у прес-службі підприємства.

Одна машина, яка прибула на технічне обслуговування наприкінці минулого року, належить іноземному замовнику.

“На літаку виконано всі регламентні ремонтні роботи, затверджені спеціальною програмою. На початку цього року проведено контрольні перевірки всіх систем повітряного судна”, – розповіли на підприємстві.

Після успішного тестового польоту літак було віддано замовнику. 9 лютого він злетів з аеродрому ХДАВП.

Друга машина – Ан-74ТК-200 – цивільний літак із властивістю конвертації в пасажирський чи вантажний, належить українській компанії «Мотор Січ». На цьому літаку проведено модернізацію авіоніки – застарілі бортові прилади замінено сучасними цифровими. Машина отримала так звану скляну кабіну.

10 лютого модернізований Ан-74ТК-200 компанії «Мотор Січ» успішно виконав тестовий політ та відлетів до Запоріжжя.

Наприкінці лютого очікується приліт Ан-74 єгипетських ВПС для контрольно-відновлювальних робіт №2.

фОТО: Харківське державне авіаційне виробниче підприємство

Як повідомляв Харків Times, протягом 2012-2019 років ХДАВП взагалі не отримував державних замовлень. Останній літак підприємство випустило в 2014 році.

Наприкінці березня минулого року в «Укроборонпромі» заявили, що розроблено план санації Харківського авіазаводу. Документ в тому числі передбачав прийняття Верховною Радою закону про списання заборгованості авіаційних підприємств, зокрема – податкових боргів ХДАВП.

У січні 2021 року в «Укравіапрому» заявили, що Харківський авіазавод чекає замовлення на 8 літаків Ан-74 для військових.

Вранці 15 квітня на знак протесту проти невиплати зарплати співробітники ХДАВП перекрили пішохідний перехід біля підприємства по вулиці Дерев’янка, згодом – Сумську на пішохідному переході біля Велоцентру.

19 квітня на посаду директора ХДАВП замість Сергія Задорожного призначили Олександра Кривоконя, який раніше вже керував харківським авіапідприємством. Під час представлення трудовому колективу своїм першочерговим завданням на посаді Кривоконь назвав виплату зарплати.

Тоді ж заступник генерального директора ДК «Укроборонпром» з виробництва Ігор Фоменко заявив журналістам, що концерн практично має план виведення підприємства з кризи. Для його реалізації потрібно зовсім трошки державної волі і везіння.

На початку травня 2021 г. «Укроборонпром» повідомив про виплату ХДАВП своїм співробітникам заборгованості за квітень-травень 2020 року в сумі 9 млн грн, включаючи податки.

6 вересня 2021 року профспілка Харківського авіазаводу оголосила одноденний попереджувальний страйк та вивіла співробітників заводу на вулицю з вимогою виплати боргів із зарплати та зміни керівництва заводу.

29 листопада 2021 року у Харкові підписали меморандум про відновлення випуску літаків на ХДАВП у разі приватизації підприємства.