Харківський завод ФЕД спільно зі Швейцарією вироблятиме «повітряні таксі»

Фото: defence-ua.com

Вже у 2025 році планується випустити 50 літаків, розроблених спільно українськими та швейцарськими компаніями.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення Defense Expres.

Харківське АТ «ФЕД» спільно зі швейцарськими Sauber Engineering AG і SIRIUS AVIATION AG розробляє електролітак вертикального злету та посадки (e-VTOL), який не вимагає дорогої й складної інфраструктури (аеродромів) та здатний пролетіти до 800 км на одному заряді.

Інтегратором проекту з українського боку виступає компанія АТ «ФЕД», в проекті також беруть участь компанія «Мотор Січ» і ДП «Антонов». Українські компанії виконують науково-дослідні та конструкторські роботи, а також виробляють двигуни та деякі компоненти.

Виробництво фюзеляжів й інтегрування компонентів у великі вузли планується розмістити у найбільшому італійському промисловому консорціумі Leonardo S.p.A.

Остаточне складання та випробування літака Sirius Jet відбуватимуться в Швейцарії.

Дизайном інтер’єру вже займається BMW.

Наприкінці вересня в Харкові пройшла зустріч представників компаній-партнерів, на якій обговорили реалізацію проекту.

За типом повітряних суден Sirius Jet — конвертоплан. Від побратимів він відрізнятиметься розташуванням двигунів — у крилі унікальної конструкції.

Передбачається, що Sirius Jet літатиме з середньою швидкістю у 310 км/ч, але зможе прискорюватися і до 500 км/ч. Його вантажопідйомність — до 5 пасажирів або до 500 кг вантажів.

Літак представлено в двох версіях:

  • на літій-іонних акумуляторах, які забезпечать радіус польоту у 240 км;
  • на водневих паливних елементах, які збільшують радіус дії до 800 км і швидкість до 500 км/ч.

Sirius Jet буде оснащений 24 електропривідними канальними вентиляторами, які забезпечать високу тягову ефективність. Він має унікальний аеродинамічний профіль та трьохсекційне крило, а також герметичну кабіну, просторий салон і велике лобове скло, яке дозволяє пілотові та пасажирам мати широкий огляд. Корпус буде виконаний зі спеціальних композитних матеріалів.

«Українські інженери розробили унікальний літальний апарат. Ми довели його до досконалості, і тепер це — справжній болід Формули-1, тільки у повітрі!», — сказав головний операційний директор Sauber Engineering Хансен Крістоф Мануель.

Використовувати цей літаючий болід планують за чотирма напрямками:

  • повітряне таксі;
  • аеромедична евакуація;
  • перевезення вантажів до 500 кг;
  • персональний повітряний літальний апарат (бізнес джет).

В ході випробувань моделі літака в аеродинамічній трубі компаній «Антонов» і Sauber Engineering AG були підтверджені всі технічні характеристики унікального апарату.

Наразі літак-демонстратор перебуває у провадженні, випробування двигунів пройшли успішно, почалося тестування інших систем літака.

Перший політ намічений на 2-3 квартал 2022 року, а комерційна експлуатація — на 2025 рік, коли SIRIUS AVIATION AG планує випустити 50 літаків. Орієнтовна вартість одного примірника — 3,6 млн швейцарських франків (близько $ 4 млн).

Як повідомляв Харків Times, в аеропорту «Харків» побудують ангари для техобслуговування Boeing.