Пілот, який катапультувався, більше літати не буде

Фото: Армія Inform

Падіння і загоряння тренувального літака Л-39 на Харківщині розслідуватиме спеціальна комісія, але, не дивлячись на її висновки, доля пілота вже вирішена.

Як повідомляв Харків Times, сьогодні, 2 липня, під час самостійного навчально-тренувального польоту курсанта Харківського національного університету Повітряних Сил на літаку Л-39 виникла нештатна ситуація – він почав падати.

За попередніми даними, падіння літака під управлінням курсанта вищого навчального закладу сталося через відмову двигуна під час учбового польоту.

Керівництво польотів прийняло рішення про катапультування пілота, курсанта третього курсу університету.

Курсант приземлився та самостійно вийшов на зв’язок, повідомивши, що ушкоджень не має, стан здоров’я задовільний. Тепер спеціальна комісія буде з’ясовувати причини аварії. Але, не зважаючи на висновки комісії, доля курсанта уже вирішена, повідомили Харків Times власні джерела в авіаційній спільноті Харкова.

«Уже все, якщо курсант катапультувався, він уже ніколи не буде пілотом. Такі закони авіації. Щоб там не виявила комісія, навіть, якщо причина аварії виключно у самому літаку, все одно хлопцю уже не літати. У кращому випадку, якщо за нього хтось заступиться, його візьмуть у штурмани», – прокоментували ситуацію для Харків Times.

Виявляється, випадки катапультування не рідкісні в авіаційних училищах. І, як показує практика, всі учасники таких невдалих польотів, більше не літають.

«Коли пілот приймає рішення про катапультування, він нажимає ногою спеціальну кнопку і тоді відбувається дуже різкий викид його із машини у такій катапульті, сидінні. Завжди є парашут, який відкривається під час польоту, і приземляються у цій катапульті. Зазначу, що після різкого викиду з літака у пілота можуть бути травми хребта, що також є перешкодою для продовження кар’єри льотчика», – розповів Харків Times знайомий фахівець з авіації.