12 медіа Харківської області потрапили на Мапу рекомендованих медіа від ІМІ та «Детектора медіа»

Фото: Сергій Бобок / Харків Times

12 медіа Харківської області потрапили на Мапу рекомендованих медіа від «Інститута масової інформації» (ІМІ) та «Детектора медіа» на інтерактивну Мапу рекомендованих медіа за результатами третьої хвилі моніторингу. Проєкт громадських організацій за підтримки міжнародної організації Internews Network створено для виявлення та підтримки медіа, які дотримуються високих стандартів журналістики.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення ІМІ.

Серед цих медіа – телеканал «Суспільне Харків» та Регіональна радіостанція Українського радіо у складі Суспільного мовлення. Також експерти визнали якісними 10 місцевих інтернет-видань: Суспільне Харків, Харків Times, Об’єктив Новини, Люк, Накипіло, KHARKIV Today, Думка, Гвара медіа, Слобідський край та Куп’янськ.City.

Експерти ДМ та ІМІ в серпні-жовтні 2024 року оцінили загалом 274 медійних ресурси, з них 182 онлайн-ресурси, 21 радіо і 71 телеканал, та включила до Мапи 205 медіа з усіх регіонів України. Медіа оцінювалися за спільною матрицею, розробленою ІМІ та ДМ на початку 2024 року, яка містить 14 індикаторів оцінювання незалежності та репутації видань. Основні блоки критеріїв охоплюють прозорість, дотримання професійних стандартів та журналістської етики. Експерти ІМІ оцінювали онлайн-медіа, експерти ДМ – радіо і телеканали.

Система подання заявок дозволяє медіа самостійно реєструватися на участь у проєкті, що спрощує процес включення та демократизує відбір, відкриваючи двері для маленьких та нішевих ресурсів. Мапа оновлюватиметься й надалі, і наступну хвилю моніторингу заплановано на лютий 2025 року.

“Ми раді бачити, як регіональні медіа прагнуть вдосконалюватися та відповідати високим журналістським стандартам. Цього разу, за результатами моніторингу, деякі медіа залишили мапу, але з’явилися й нові, які демонструють професійність та повагу до глядачів. Це свідчить про розвиток і готовність до змін на регіональному рівні. Вітаємо медіа, які підтвердили свою прихильність до професійних стандартів, і особливо раді за громади, які мають доступ до надійного, якісного контенту”, – підкреслює Наталія Лигачова, голова ГО “Детектор медіа”.

“Третя хвиля нашого моніторингу показала, що охоплення проєкту росте – вже 205 рекомендованих медіа з усіх регіонів України ввійшли до мапи, а це на 29 медіа більше, ніж у попередньому моніторинговому періоді. В умовах інформаційної війни та зовнішніх загроз цей проєкт має стратегічне значення, оскільки виконує функцію орієнтира для споживачів інформації. Окрім цього, мапа формує і впроваджує на практиці нові індустріальні стандарти прозорості й відповідальності медійних ресурсів. Водночас вона створює основу для дискусій та подальших реформ у медіасфері, в тому числі законодавчих, підтримуючи постійний розвиток надійного інформаційного простору в Україні”, – заявила директорка Інституту масової інформації Оксана Романюк.

Наразі мапа охоплює 151 онлайн-медіа та п’ять центрів журналістських розслідувань, 21 радіо та 28 телеканалів з усіх областей України:

  • найбільше рекомендованих медіа, розміщених на мапі, – у Волинській області (22 медіа);
  • далі йде Київська область – 20 медіа;
  • далі за кількістю медіа йдуть Харківська, Донецька та Рівненська області – по 12 медіа;
  • 10 рекомендованих медіа потрапили на мапу від Івано-Франківської та Одеської області;
  • по дев’ять медіа – Полтавська та Запорізька області;
  • по вісім медіа мають Сумська та Миколаївські області;
  • по сім рекомендованих медіа на регіон мають Чернігівська, Луганська та Кіровоградська області;
  • по шість рекомендованих медіа на регіон мають Чернівецька, Хмельницька, Дніпропетровська області;
  • по п’ять медіа мають Херсонська, Вінницька та Львівська області;
  • по чотири рекомендованих медіа на регіон мають Закарпатська, Тернопільська, Житомирська, Черкаська області;
  • три рекомендованих медіа мовлять на територію тимчасово окупованого Криму.

Проєкт стартував у вересні 2023 року. На першому етапі, до мапи ввійшли 142 українських медіа, а за результатами другої хвилі – 176 медіа. Інститут масової інформації двічі на рік моніторить загальноукраїнські онлайн-медіа та складає Список прозорих і відповідальних медіа, також відомий як Білий список. “Детектор медіа” моніторить регіональні телеканали.