Харківська обласна військова адміністрація витратила 234 тисячі бюджетних грошей на проведення «аналізу деструктивного впливу російських інформаційно-психологічних операцій на формування громадської думки серед населення міста Харкова».
Про це Харків Times довідався з моніторингу системи Prozorro.
Згідно із даними системи, переможця тендеру обрали серед чотирьох компаній, ним стало ТОВ «Регіональні новини» (власниця Тетяна Панченко, директорка Ольга Шаповалова). Що характерно, як показує Prozorro, серед інших учасників тендера лише ТОВ “ІМІДЖ-КОНТРОЛЬ” за свою роботу просило більшу суму, а ще два відхилених учасника – ТОВ “ДАЙВ ЕНД ДІСКАВЕРІ РІСЬОРЧ” та ФОП “Чумак Яна Борисівна” – за цю послугу хотіли відповідно 199 та 200 тисяч гривень. Не зовсім зрозуміло, чому обране було саме ТОВ «Регіональні новини», якщо в умовах тендеру єдиним критерієм (на 100%) була вказана ціна послуги.
Але найцікавіше почалося далі. На запит Суспільного щодо оприлюднення результатів цього опитування громадської думки у ХОВА відповіли, що «результати дослідження використають у роботі керівництва Харківської обласної військової адміністрації, силових структур регіону для підвищення ефективності заходів з протидії поширенню і впливу російських ІПСО та пропаганди на жителів регіону» і не навели жодних конкретних результатів коштовного опитування.
На своє запитання щодо оприлюднення результатів недешевого «аналізу деструктивного впливу російських інформаційно-психологічних операцій на формування громадської думки серед населення міста Харкова» Харків Times відповіді від прес-служби ХОВА наразі просто не отримав.
Як з’ясував Харківський антикорупційний центр (ХАЦ), переможець тендеру ТОВ «Регіональні новини» протягом 2022-2023 років вже надавало ХОВА послуги з таких, безумовно, дуже важливих під час війни питань, як «створення відеоматеріалів, друк фото, проведення соцопитування та аналіз громадської думки й графічний дизайн» – усього на 1,55 млн гривень. Як зазначили на Суспільному, «також ТОВ «Регіональні новини» отримували 1,2 млн гривень за послуги фотографів, виробництво кіноплівки та відеокасет».
Як повідомляв Харків Times, у листопаді ХОВА планувала витратити на саме це опитування 450 тис. гривень. Ще тоді ми ставили питання, чи не варто на цьому тлі порахувати, скільки дронів для фронту можна купити, якщо поки не пізно відмінити ці незрозумілі торги. Ціни знизили. Торги не відмінили. Отакий «незламний данс» вже обласного масштабу.