Харківській дитячій залізниці виповнилося 80 років. 8 листопада 1940 рокунав базі лабораторії моделювання в Харкові було створено заклад професійної підготовки школярів до праці на залізниці.
Про це Харків Times дізнався з повідомлення прес-центру “Магістраль”.
Згодом навчальний заклад перетворився на повноцінне залізничне підприємство з власними станціями і вокзалами, поїздами, пристроями автоматики, централізації, сигналізації і зв’язку. Працює тут і одна з найсучасніших систем – мікропроцесорна централізація стрілок і сигналів.
“Мала південна залізниця” розташована в північній частині Харкова, від Центрального парку ім. М. Горького в Лісопарку. Її протяжність становить 3,6 км.
У структурі дитячої Південної залізниці – дві станції – Парк і Лісопарк, одна платформа – Меморіал.
Штучні споруди: два мости, шляхопровід, труба.
Рухомий склад: тепловози ТУ2-054, ТУ7А-3198, пасажирські вагони PAFAWAG і ПВ40, один вантажний вагон; працюють два потяги – «Україна» і «Юність Південної».
Курс навчання – чотири роки, протягом яких юні залізничники опановують теоретичними основами залізничної техніки, безпеки руху поїздів, організації перевезень і практичними навичками основних залізничних професій: провідник вагона, ревізор, черговий по станції, оператор, диспетчер, начальник пасажирського поїзда, помічник машиніста тепловоза , машиніст тепловоза, оглядач вагонів, диктор, черговий стрілочного поста.
У 2020 році через пандемію юні залізничники навчаються дистанційно.
Як повідомляв Харків Times, в 2019 році «Малу Південну» відвідали 16647 городян і гостей Харківщини.