Пілот повідомляв про відмову лівого двигуна – СБУ про авіакатастрофу під Чугуєвом

Фото: Харків Times

Під час навчального польоту, який завершився падінням та загорянням АН-26, пілот повідомляв про відмову лівого двигуна літака.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення прес-служби СБУ.

У  Службі безпеки України послідовно відновили перебіг подій, які передували падінню літака з 27 військовими на борту, що сталося ввечері 25 вересня під час навчального польоту поблизу міста Чугуєва. Згідно оприлюднених спецслужбою данних, навчальні польоти літака Ан-26 розпочались о 18.50 та мали тривати до 22.50. Навчальними планами було передбачено підготовку курсантів льотної та штурманської спеціальностей відповідно до курсу бойової підготовки.

“За попередньою інформацією, безпосередньо управління літаком курсанти не здійснювали – керування виконував командир екіпажу. Після проходу частини маршруту о 20.38 він доповів керівнику польотів про відмову лівого двигуна, о 20.40 – запросив захід на посадку, о 20.43 – пройшов дальній привод, о 20.45 – сталася авіакатастрофа.”, – розповіли у СБУ

Всього на борту літака перебувало 27 військових, з них – 20 курсантів Харківського університету Повітряних Сил ЗСУ імені Кожедуба та 7 членів екіпажу. 26 з них загинули, один вижив і наразі проходить лікування.

На місці події працюють офіцери Служби безпеки України, прокурори військової прокуратури та слідчі Державного бюро розслідувань.

За інформацією прес-служби ДБР, станом на ранок 26 вересня проведено невідкладні слідчі (розшукові) дії, а саме:

  • огляд місця події за участю спеціалістів;
  • виїмка необхідної документації;
  • допити свідків;
  • призначення необхідних судових експертиз.

З метою встановлення причин та обставин катастрофи створено спільну комісію з числа спеціалістів Міністерства юстиції України, а саме спеціалістів Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, Харківського НДІ судових експертиз імені заслуженого професора М.С. Бокаріуса, Державного підприємства обслуговування повітряного руху України «Украерорух», Державного підприємства «Антонов», Головної інспекції Міністерства оборони України, слідчих Державного бюро розслідувань та прокурорів Офісу Генерального прокурора.

Слідство перевіряє чотири версії:

  • катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;
  • катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов’язків екіпажем;
  • неналежне виконання службових обов’язків особами, які були відповідальними за керування польотами;
  • неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.
Фото: Харків Times

Як повідомляв Харків Times, ввечері 25 вересня під Чугуєвом, не доїжджаючи близько 1 км до міста, з боку Харкова біля автотраси впав і загорівся літак.

Офіс генерального прокурора заявив про початок кримінального провадження за фактом катастрофи військового літака Ан-26 під Чугуєвом увечері 25 вересня.

Станом на 9:00 26 вересня було знайдено тіло ще одного загиблого під час аварії військового літака АН-26, яка сталася напередодні ввечері  поблизу райцентру Чугуїв.

Курсант, який вижив на місці катастрофи літака Ан-26, але отримав великі важкі опіки, помер в лікарні.

Міністр оборони України Андрій Таран повідомив, що за попередніми данними, причиною катастрофи військового літака АН-26 під Чугуєвом стала відмова датчика у лівому двигуні, сам двигун не відмовляв.