Поїзди № 65/66 Харків – Умань та № 165/166 Харків – Черкаси будуть скасовані через критично збитковий фінансовий результат їх курсування.
Про це Харків Times дізнався з відповіді Укрзалізниці на питання пасажирів під перепощеною на офіційній сторінці компанії у Facebook новиною на іншу тему. Окремого повідомлення про відміну поїздів ані на сайті Укрзалізниці, ані на сторінках у соцмережах нам знайти не вдалося. Мабуть, відміна потягів до прифронтового міста не відповідає іміджу компанії, який формує її прес-служба.
Укрзалізниця повідомляє, що за вересень 2025 року ці поїзди працювали в середній схемі лише по три пасажирські вагони (на дільниці Харків – ім. Т. Шевченка – шість вагонів). «Попри відносно непогану населеність — 76% та 89% відповідно — витрати на їх утримання значно перевищували доходи», — йдеться у поваідомленні.
За твердженням компанії, фінансові показники вересня 2025 року:
- № 65/66 Харків – Умань: збитки 3 041 тис. грн (276 тис. грн на рейс), дохід — лише 470 тис. грн (43 тис. грн на рейс). На кожну зароблену гривню витрати становили 6,5 грн.
- № 165/166 Харків – Черкаси: збитки 1 749 тис. грн (159 тис. грн на рейс), дохід — 380 тис. грн (34,5 тис. грн на рейс). На кожну зароблену гривню витрати становили 4,5 грн.
Пасажиропотік:
- № 65/66 Харків – Умань: у середньому 31/19 пасажирів за рейс, на дільниці Шпола – Христинівка – лише 14/28 пасажирів (фактично місткість одного вагона).
- № 165/166 Харків – Черкаси: 43/47 пасажирів за рейс (також рівень одного вагона).
«Утримання таких маршрутів у поточних умовах є економічно невиправданим. Водночас ми наголошуємо: без підтримки органів місцевої влади, територіями яких проходить маршрут, Укрзалізниця не може самостійно покривати багатомільйонні збитки. Ми відкриті до взаємодії та готові відновлювати чи підтримувати збиткові маршрути лише за умови, якщо місцеві органи влади братимуть участь у фінансуванні їх експлуатації», — йдеться у повідомленні. Досить дивна ідея – адже місцеві органи влади не є замовниками таких перевезень.
За інформацією Центру транспортних стратегій, АТ «Укрзалізниця» у 2024 році отримала 20,39 млрд грн операційного прибутку від вантажних перевезень, що на 2,3% менше, ніж роком раніше, тоді як операційний збиток від пасажирських перевезень зріс на 15,4% р./р. — до 18,1 млрд грн.