Трамвай Stadler успішно пройшов тестування у Харкові, але поки що на маршрутах не з’явиться

Фото: Харків Times

Трамвайний вагон Stadler B85300M, тестування якого на харківських маршрутах завершили восени, виявився кращим у порівнянні з іншими трамваями і важчим для міських колій.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення Суспільного, яке посилається на відповідь на інформаційний запит директора Департаменту інфраструктури Харківської міськради Сергія Дульфана.

Тестування під наглядом представників комунальних підприємств “Жовтневе трамвайне депо”, “Міськелектротранссервіс” та ЗАТ “Штадлер Мінськ” тривало до 31 жовтня 2021 року.

“Трамвайний вагон STADLER B85300M має три секції та три ходових візка, має порожню вагу 37,7 т, а масу при номінальній завантаженості до 50 т, що значно перевищує масу рухомого складу, який на теперішній час експлуатується у м. Харкові. Крім того, даний тип рухомого складу має сучасне електронне обладнання, критичне до режимів руху, технічного стану і профілю трамвайних колій, що передбачає підвищені вимоги до колійного господарства”, — йдеться у відповіді на запит.

“Випробування визначили поліпшені динамічні характеристики трамвайного вагону STADLER B85300M в порівнянні з рухомим складом, який експлуатується на теперішній час в м. Харкові, при проходженні кривих ділянок колії різних радіусів (від 18 м), а також ухилів, які віднесені до важкого профілю колії (від 30%), зауважень до технічних, конструктивних і експлуатаційних елементів вагону не виявлено”, — зазначено у документі.

У бюджеті міста на теперішній час кошти на закупівлю таких вагонів не передбачені.

Пізніше прес-служба міськради повідомила з посиланням на заступника Харківського міського голови з питань інфраструктури міста Євгенія Водовозова, що перед початком випробувань спеціальна комісія підготувала акт, що швейцарський трамвай можна експлуатувати на трьох харківських маршрутах з пасажирами. Трамвай пройшов повний комплекс випробувань та отримав український сертифікат відповідності. Віцемер наголосив, що цей трамвай розробляли спеціально для пострадянських країн. За його словами, він важчий, ніж старий транспорт, але це дає і низку переваг.

“Він чудово показав себе у випробуваннях. Набагато краще поводиться на надважких ухилах, таких як, наприклад, узвіз Весніна. Він важчий, тому безпечніший. Ми експлуатували його на відокремленому та поєднаному шляхах. Він набагато краще проходить криві”, – зазначив Водовозов.

Віцемер підкреслив, що кошти на придбання трамваїв Stadler не виділені станом на сьогодні, але не йдеться про майбутнє.

Директор Департаменту по взаємодії з міжнародними агенціями та фінансовими установами Ольга Дем’яненко зазначила, що міська рада працює з Європейським інвестиційним банком із залучення кредитних коштів для закупівлі рухомого складу. Також ведуться переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку щодо розвитку транспортної інфраструктури.

“Необхідні кошти буде закладено, коли ми вийдемо на фінішну пряму з міжнародною фінансовою організацією та зрозуміємо всі умови співфінансування з міського бюджету”, – пояснила вона.

За її словами, зокрема, Європейський інвестиційний банк уже проводить тендер на визначення міжнародного консультанта, який підготує техніко-економічне обґрунтування проєкту із закупівлі рухомого складу з екологічним та соціальним ефектом, відкриттям нових та удосконаленням старих маршрутів. “Якщо консультант почне працювати наприкінці березня, то до кінця літа з’явиться техніко-економічне обґрунтування, з яким ми пройдемо кредитний комітет, і кошти на цей проєкт буде виділено”, – наголосила директор департаменту.

Дем’яненко повідомила, що у Харкові планують у другому півріччі 2022 року вийти на закупівлі й оновити рухомий склад громадського транспорту. Міськрада співпрацює з компанією Stadler у рамках підписаного меморандуму. Харків став першим містом, де Stadler представив свій трамвай у рамках презентаційної програми для реалізації у різних містах України. Трамвай був отриманий для безкоштовної експлуатації, проїздив із пасажирами більше місяця і зараз перебуває у депо на зберіганні.

Як повідомляв Харків Times, у Харкові 6 жовтня 2021 р. презентували трисекційний трамвай виробництва швейцарської компанії Stadler. Також в ході Міжнародної конференції “Харків: розвиток та інвестиції” був підписаний меморандум про співпрацю між Харківською міською радою та компанією Stadler.