Приватні перевізники продовжують залишати міські автобусні маршрути – Водовозов

Євген Водовозов. Фото: Харків Times

Приватні перевізники продовжують залишати міські автобусні маршрути, що вимагає придбання додаткових автобусів Karsan. Профільний департамент міськради просить депутатів на сесії 22 грудня погодити придбання у лізинг ще 160 автобусів, щоб запустити їх на маршрути, що залишили перевізники.

Про це повідомив заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста Євген Водовозов на засіданні постійної комісії з питань транспорту та зв’язку міськради 20 грудня, повідомляє кореспондент  Харків Times.

“За січень-лютий ми втратимо мінімум двох перевізників. Вони нас попередили. “Укравтотранс плюс” з’їжджає повністю із міста – 2-3 місяці. Вони почали залишати маршрути вже раніше. Ми чим могли – заповнювали. Якщо вони з’їдуть завтра – ми втратимо 70 одиниць на випуску на дуже популярних маршрутах. Ми оцінюємо, що до літа ми втратимо більше 120 машин на лінії. Нам потрібно терміново зробити наступне замовлення, щоб у момент, коли цей картковий будиночок почне сипатися – нам було що випустити на лінію, щоб возити людей”, – сказав Водовозов.

“У нас щотижня залишається один маршрут кимось із перевізників. Нестача водіїв, невигідно чи ще щось”, – додав він.

Водовозов зазначив, що зараз на маршрути, що залишилися без перевізників, виходять куплені раніше автобуси. Він наголосив, що якщо депутати узгодять покупку нових автобусів – місто почне отримувати їх лише у липні-серпні наступного року.

Віцемер також повідомив, що продовжується підготовка до організації складання автобусів у Харкові. Їх передбачається збирати на території колишнього вагоноремонтного заводу. “Якщо складання буде у Харкові, ми зможемо їх закупити більше, ніж якщо вони збиратимуться в Туреччині. Складанням у Харкові ми зараз займаємося, попередні домовленості у нас є, рамкові угоди міста та виробника підписані”, – сказав він.

За словами Водовозова, Салтівське трамвайне депо, яке експлуатує муніципальні автобуси, не має проблем із нестачею водіїв, про які говорять приватні перевізники. Водовозов каже, що водіїв, яких сьогодні не вистачає на ринку праці, приваблює офіційне працевлаштування, соціальний пакет, а також відсутність необхідності отримувати від пасажирів оплату готівкою. “У нас на сьогоднішній день черга прийти на роботу – співбесіди вже минули. Працювати на місто стає вигідніше. Працівники комунальних підприємств мають 50% пільги на комунальні платежі. Вони працюють абсолютно офіційно. Це питання пенсій, соціального захисту. Є міська програма: якщо хтось із співробітників комунальних підприємств хворіє на COVID – вони точно отримають від міста додаткову матеріальну допомогу. Соціальний пакет дуже важливий, і він працює”, – сказав він.

Водовозов зазначив, що через неможливість платити в муніципальних автобусах готівкою лише перший місяць була велика кількість проблем – люди говорили, що у них немає карток. “Пільговики у нас картками забезпечені. Кількість карток, проданих через термінали платіжного центру, зросла в порядки. Поступово люди звикають”, – сказав він.

Як повідомляв  Харків Times, влада Харкова планувала закупити близько 500 автобусів турецької фірми Karsan, які стануть основою для створення в місті муніципального автобусного громадського транспорту.

У 2021 році Харків придбав 150 нових низькопідлогових автобусів, ще 350 машин передбачалося зібрати у Харкові.