ОПОРА порахувала, скільки кандидатів у мери Харкова витратили на агітацію

Фото: journalist.today

На позачергових виборах Харківського міського голови кандидати витратили понад 16 мільйонів гривень на передвиборчу агітацію. Найдорожчу кампанію (близько 13 мільйонів гривень) провів Ігор Терехов.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення ГО «Опора».

Згідно з чинним законодавством, кошти на передвиборчу агітацію кандидати могли витрачати з власних виборчих фондів. Звіти про витрачені на агітацію кошти у встановлений законом термін подали 12 із 13 учасників передвиборчих перегонів. Самовисуванець Сергій Ряполов повідомив до Харківської міської ТВК, що не відкривав рахунки виборчого фонду. Відповідно, він не подав фінансову звітність до територіальної комісії.

Згідно з представленими звітами, найпопулярнішими витратами стали виготовлення матеріалів передвиборної агітації та використання зовнішньої реклами.

  1. Ігор Терехов (висуванець від партії “Блок Кернеса – Успішний Харків”) витратив майже 13 млн грн на передвиборчу агітацію. Виборчий фонд кандидата було сформовано із коштів міської організації партії.
  • Більшість коштів – 9 млн грн – було витрачено на розміщення друкованої агітаційної продукції на зовнішніх носіях реклами.
    1 мільйон 76 тисяч грн – на виготовлення агітаційної продукції. Так, кандидат замовив буклети, блокноти, календарі, браслети, колекційні чашки, плакати, листівки, агітаційні сумки з лого та манішки, створення відеороликів, друк газет «Успішний Харків».
  • Понад 1,5 мільйона – на ЗМІ. Так, газета “Харківські вісті” отримала 1 млн 439 тис грн за виготовлення друкованих матеріалів передвиборчої агітації та спецвипусків. Для виготовлення та розповсюдження агітаційних матеріалів або надання ефірного часу на телебаченні було використано ПАТ «Регіональна телемовна компанія «Тоніс — центр», ТОВ «ТРК «Сімон», «Право А/ТВК», телеканал «Інтер», «АТН», «Сімон». Агітація на користь Ігоря Терехова розповсюджувалася на радіостанціях «Нова Хвиля», «Нота», «Люкс ФМ», «Радіо РОКС», «Наше Радіо», «Русское радио», «Перець FM».
  • Близько 300 тис грн – витрати на рекламу в Інтернеті: політична реклама у Facebook (100 тисяч гривень), оплата за розміщення інформації на вебвузлах та перерахунки ТОВ «Видавництво Український Медіа Дім», «Укр Інформ Плюс», «Статус-Кво»» за розміщення банерів на веб-сайтах.

2. Олександр Скорик (висуванець від парламентської партії “Європейська Солідарність”). Виборчий фонд Скорика у розмірі 1 мільйона 729 тисяч 317 гривень було сформовано за рахунок надходжень місцевої організації партії «ЄС».

  • 672 177 грн – витрати на ЗМІ.
  • 641 050 грн – витрати на розміщення агітації на зовнішніх носіях. Для просування себе в медіапросторі Скорик витрачав кошти на ефірний час на телеканалі «Симон», а також заплатив 376 937 гривень за таку послугу підприємству з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «ТРК «НБМ». Також кандидат активно використовував радіо та розміщував агітацію на “Радіо Рокс – Україна”, “Наше Радіо”, “Хіт ФМ”, “Російське Радіо”, “Люкс ФМ”, “Радіо сто шість і шість”, “Мелодія FM”.
  • 201 114 грн кандидат заплатив за виготовлення різних агітаційних матеріалів, наприклад, друкованої продукції — плакатів, банерів, євробуклетів, календарів, програм, єврофлаєрів та газет.
  • 202 000 грн Скорик задекларував як виплату ФОП Василенко Олегу Ігоровичу за маркетинг, інформаційні, консультаційні, рекламні послуги.

3. Михайло Добкін (самовисуванець). Виборчий фонд кандидата становив 473 862 гривні та був повністю сформований за власні кошти Добкіна.

  • Більшість виборчого фонду (402 130 гривень) кандидат витратив на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації, зокрема, на друковану продукцію — банери, плакати та агітаційну атрибутику.
  • 60 тисяч гривень кандидат заплатив за ефірний час на ТОВ «ТРК «Регіон», які згідно зі звітом були єдиною витратою на використання засобів масової інформації. Кандидат задекларував, що перерахував ПАТ «Концерн Авек та Ко» 4 180,70 гривень за оренду частини будівлі для розміщення агітаційних матеріалів. Однак у ОПОРІ відзначили, що з їх спостереженням, зовнішньої реклами кандидата було більше, ніж зазначено у звіті.
  • 7500 гривень Добкін заплатив ТОВ «Регіональні Новини» для розміщення матеріалів передвиборчої агітації в Інтернеті.

4. Костянтин Немічев (самовисуванець). Фонд Немічова становив 457 704 гривень та сформувався за рахунок власних коштів кандидата (38 200 гривень) та добровільних внесків фізичних осіб (419 504 гривень).

  • Майже половину коштів фонду кандидат витратив на виготовлення матеріалів передвиборної агітації – 210 474 гривні. Так, кандидат направив ресурси на виготовлення друкованої продукції та інших матеріалів передвиборної агітації, зокрема блокнотів, ручок, сумок та масок.
  • 147 315 ​​гривень пішло на оплату ефірів та поширення роликів у ЗМІ. Матеріали на користь кандидата виходили на «Супільному», «Право А/ТВК», «Симон» та «Регіон».
  • 54 000 грн – оплата ТОВ Біг Медіа за розміщення агітаційних матеріалів на зовнішніх носіях кандидат заплатив 54 360 гривень та 30 432 гривень – ТОВ РТМ Україна за ці ж послуги.

5. Дмитро Маринін (самовисуванець). Виборчий фонд кандидата у розмірі 131 040 грн. сформований з його власних коштів.

  • Основними напрямками витрат стали виготовлення матеріалів передвиборчої агітації (71 340 гривень). Так, кандидат замовляв у місцевих підприємців листівки, поліграфічні послуги та кубічну конструкцію.
  • 59 700 грн – використання ЗМІ. Кандидат платив телерадіокомпаніям “Радіо Кохання”, “Медіа Маркет”, “Право А/ТВК”, “Регіон” за розміщення матеріалів передвиборної агітації в ефірах. Крім того, Дмитро Маринін сплатив 504 гривні за ефірний час на каналі ТОВ «ТРК «Класік Радіо».

6. Володимир Плетньов (кандидат від Партії Шарія). Цей кандидат задекларував, що за рахунок власних коштів та внесків фізичних осіб сформував фонд у 112 509 грн.

  • 105 739 грн кандидат витратив на передвиборчу агітацію в Інтернеті, яку було здійснено через ФОП Тимченко Костянтин Артемович.
  • 3 670 грн – на зовнішню рекламу.
  • 3 100 грн – на виготовлення матеріалів передвиборної агітації.

7. Денис Ярославський (самовисуванець). Виборчий фонд кандидата, сформований з його власних коштів, становив 65 000 грн.

  • 40 350 грн він витратив на матеріали передвиборної агітації, зокрема, за 34 200 грн. були виготовлені євробуклети, а за 6 150 грн. — манішки.
  • 5 580 грн – витрати на зовнішню рекламу
  • 15960 грн на організацію прес-конференції ТОВ «Інформаційне агентство «Інтерфакс — Україна».

8. Аліна Мустафаєва (самовисуванець). На передвиборчу агітацію вона витратила 91 500 грн власних коштів.

“Відповідно до звіту, вона витратила всі ці кошти на виготовлення відеоматеріалів, а саме на інформаційні та рекламні відеозйомки. Варто зазначити, що Мустафаєва не задекларувала витрат на розміщення матеріалів передвиборчої агітації в мережі інтернеті, хоча, за оцінками ОПОРИ, з моменту реєстрації кандидатка заплатила майже 117 тисяч гривень за політичну рекламу в Facebook.”, – зазначили в ОПОРІ.

9. Віктор Величков (самовисуванець) – 0. Нульові витрати на передвиборчу агітацію задекларував цей кандидат.

Три кандидати зняли свої кандидатури у передбачені законом терміни, але встигли відкрити виборчі фонди та подали остаточні фінансові звіти.

Микола Кукуріка (Партія пенсіонерів України) витратив на агітацію майже 35 000 грн., з яких 1400 гривень пішло на виготовлення друкованих агітаційних матеріалів, а 33 280 грн. – на розміщення реклами на білбордах.

Виборчий фонд Олександра Кондрусика (самовисуванець) склав 2575 грн, з яких 2500 було витрачено на виготовлення друкованих агітаційних матеріалів.

Кандидат Валерій Говоров (самовисуванець) задекларував відсутність витрат на агітацію та вказав у звіті лише «нулі».

Фото: ОПОРА

Як повідомляв Харків Times, на позачергових виборах харківського міського голови 31 жовтня переміг Ігор Терехов.

Колегія Другого апеляційного адміністративного суду відмовила у перерахунку голосів у чотирьох районах міста кандидату в мери Михайлу Добкіну та Громадянській мережі “Опора” у Харківській області.

Харківська міська рада на позачерговій сесії 11 листопада достроково припинила повноваження Ігоря Терехова на посаді секретаря Харківської міської ради 8-го скликання.

Ігор Терехов на позачерговій сесії Харківської міської ради 11 листопада склав присягу Харківського міського голови.