Працівники Харківського авіазаводу перекрили Сумську – вимагають виплати зарплати

Фото: Харків Times

Працівники Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) вранці 15 квітня перекрили вулицю Сумську на пішохідному переході біля Велоцентру, вимагаючи виплати заборгованостей по заробітній платі. Почали акцію вони з перекриття вулиці Дерев’янка біля перехрестя з Сумською поруч з прохідною підприємства, але згодом змінили місце її проведення.

Про це повідомив кореспондент Харків Times.

Одна з учасниць акції розповіла журналістам, що востаннє вона отримала виплату два місяці тому – частину заборгованості із зарплати за березень минулого року. Вона нагадала, що президент України Володимир Зеленський під час відвідування заводу обіцяв вирішити проблеми підприємства протягом півроку, однак вони не вирішені і до цього дня. “На заводі платиться зарплата директору і наближеним – незрозуміло, на якій підставі нам тоді не сплачується заробітна плата? Чого ви домагаєтеся? Знищити завод? – він практично знищений”, – сказала вона, адресуючись до Президента.

Начальник управління розвитку промисловості Харківської облдержадміністрації Володимир Міщенко заявив журналістам, що сьогодні зарплата виплачується на підприємстві в основному співробітникам, задіяним на поточних роботах – обслуговуванні та ремонті літаків. “Ті люди, які знаходяться в простої – відбувається подальше накопичення заборгованості по заробітній платі”, – сказав він. Крім того, неперерахування підприємством Єдиного соціального внеску за працівників, яким не виплачується зарплата, призводить до незарахування їм трудового стажу за час накопичення заборгованості.

“Розглядалося багато варіантів вирішення цієї проблеми, в тому числі – списання заборгованості, і в тому числі – списання або виплата з державного бюджету ЄСВ. На жаль, ці всі питання вирішуються не на рівні обласної державної адміністрації, а в сесійній залі Верховної Ради. Укроборонпром розробляв кілька проектів санації заводу, в яких було і кілька проектів зі списання, з реструктуризації. Але жоден з цих законопроектів не дійшов до голосування у Верховній Раді. Зараз розглядається кілька варіантів запуску заводу, в тому числі варіант оренди, в тому числі варіант концесії, або якихось інших варіантів державно-приватного партнерства… Сьогодні заявляли своє бажання інвестувати Богуслаєв ( “Мотор-Січ”), Попов (ФЕД) – це ті, хто є в медійному площині і ті, кого я можу озвучити, і ті, хто сьогодні має всі можливості по добудові та купівлі літаків. Богуслаєв зацікавлений в покупці літака Ан-140, Попов в змозі виконати державне оборонне замовлення “, – сказав Міщенко.

За його словами, борги із зарплати на підприємстві становлять близько 250 млн гривень. Загальна сума боргів підприємства – близько 4 млрд гривень, з них близько 800 млн – заборгованість перед приватними кредиторами, решта суми – держгарантії та податки.

Станом на 11:30 до протестуючих ніхто з керівників підприємства не вийшов.

Під час акції на вулиці Сумській утворилася пробка, деякі водії намагалися об’їхати її по велосипедній доріжці.

Як повідомляв Харків Times, вранці 15 квітня на знак протесту проти невиплати зарплати співробітники ХДАВП перекрили пішохідний перехід біля підприємства по вулиці Дерев’янка.

Протягом 2012-2019 років ХДАВП взагалі не отримував державних замовлень. Останній літак підприємство випустило в 2014 році.

Наприкінці березня минулого року в «Укроборонпромі» заявили, що розроблено план санації Харківського авіазаводу. Документ в тому числі передбачав прийняття Верховною Радою закону про списання заборгованості авіаційних підприємств, зокрема – податкових боргів ХДАВП.

У січні 2021 року в “Укравіапрому” заявили, що Харківський авіазавод чекає замовлення на 8 літаків Ан-74 для військових.