У командуванні ПС назвали брехнею заяву Кучера про пріоритетність посадки літаків перед падінням АН-26

Фото: Сергій Бобок / Харків Times

“Брехнею і маніпуляцією” назвали припущення глави Харківської обладміністрації Олексія Кучера, що увечері 25 вересня на аеродромі дали пріоритет в посадці літаку, на якому знаходився син командувача Повітряними силами Сергія Дроздова, а не АН-26, у якого були проблеми з двигуном і який згодом впав.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення командування Повітряних сил ЗСУ в Facebook.

Скандальну заяву Олексій Кучер зробив в ефірі програми “Свобода слова” Савіка Шустера. Кучер, виступаючи за допомогою відеозв’язку, запитав у гостей студії, якому борту треба було віддати перевагу при посадці: тому, на якому знаходився син командувача або тому, який був не справний. За його словами, ця хвилина могла вплинути на успішну посадку Ан-26Ш.

Гості студії намагалися довести зворотне, і відзначали, що робити такі заяви, поки не відомі висновки експертів і не завершено розслідування, передчасно.

“Хоч на ефір пан Кучер не прийшов, у прямому включені він ганебно перейшов на особистості та дорікнув командувачу Повітряних Сил, начебто літаку, на якому перебував його (Сергія Дроздова) син, дали пріоритет при посадці. Мовляв ця хвилина могла вплинути на успішну посадку Ан-26Ш. Брехня і маніпуляція! “, – заявили в командуванні ПС.

Військові не вперше критикують очільника Харківської обладміністрації за його версії щодо причин катастрофи АН-26. Спікер Командування Юрій Ігнат назвав “абсурдними” заяви Кучера про те, що причиною падіння літака могло стати зволікання диспетчера, який давав дозвіл на посадку.

За інформацією СБУ, слідство перевіряє чотири версії події:

  • катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;
  • катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов’язків екіпажем;
  • неналежне виконання службових обов’язків особами, які були відповідальними за управління польотами;
  • неналежне технічне обслуговування літака і підготовки його до польоту.

Пізніше голова державної комісії з розслідування трагедії, пов’язаної з падінням АН-26 під Чугуєвом, віце-прем’єр-міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський повідомив, катастрофі сприяв “людський фактор”. За його словами, на технічні несправності, які мали місце, наклався людський фактор

Як повідомляв Харків Times, ввечері 25 вересня під Чугуєвом, на відстані близько 1 км від міста у напрямку Харкова біля автотраси впав і загорівся літак. На борту знаходилося 27 військових, 25 з них загинули під час катастрофи.