Сьогодні, 2 жовтня, через тиждень після авіакатастрофи військового літака АН-26 під Чугуєвом, розпочато процедуру видачі тіл тіл родичам загиблих для поховання.
Про це Харків Times стало відомо з повідомлення ДБР.
Також у відомстві розповіли, що саме було зроблено у рамках розслідування кримінального провадження, відкритого за фактом авіакатастрофи, в якій загинули 26 військових.
Станом на 2 жовтня було проведено низку слідчих та процесуальних дій, а саме:
- за участю спеціалістів проведено огляд місця події із розподіленням на сектори. Під час огляду виявлено тіла загиблих, частини літака, які мають механічні пошкодження, тощо. На місці події в хвостовій частині літака виявлено бортовий самописець (чорну скриньку);
- проведено огляди 26 тіл за участю судово-медичних експертів; призначено 26 судово-медичних експертиз;
- проведено виїмку документів у військовій частини А4104 щодо організації та проведення польотів, а також зразків палива;
- на території військової частини А4104, з метою експертного дослідження, вилучено зразки технічного мастила, яке використовується для змащування внутрішніх деталей двигуна, встановленого на літак АН-26;
- до Печерського районного суду м. Києва подано 9 клопотань про накладення арешту на майно (документи, речі) вилучені в ході оглядів з метою подальшого забезпечення проведення генетично-молекулярних експертиз, які задоволенні;
- до Печерського районного суду м. Києва подано 9 клопотань про тимчасовий доступ до оригіналів документів (в ДП «Мотор Січ», ДП «Івченко-Прогрес», ДП «Антонов», Командуванні Повітряних Сил України, Міністерстві оборони України, Харківському Університеті Повітряних Сил, військовій частині А4104, Державній аудиторській службі України, Рахунковій палаті України) щодо обслуговування, модернізації, експлуатації літака;
- призначено 25 генетико-молекулярних експертиз за зразками біологічних зразків родичів загиблих військовослужбовців;
- додатково призначено 14 генетико-молекулярних експертиз за зразками особистих речей невпізнаних військовослужбовців
- призначено експертизу вибухових речовин і продуктів вибуху на предмет дослідження питань наявності вибухових пристроїв чи речовин на борту літака, які могли спричинити пожежу чи вибух після зіткнення із землею;
- допитано понад 60 свідків; допитано 10 потерпілих осіб (родичів загиблих);
- витребувано та отримано від Українського гідрометеоцентру відомості про погодні умови під час та на місці авіакатастрофи;
- витребувано та отримано від Управління регулювання діяльності державної авіації України документи щодо льотної придатності літака, що зазнав катастрофи;
- витребувано та отримано від ДП обслуговування повітряного руху України інформацію про польоти інших повітряних суден під час та на місці авіакатастрофи;
- витребувано та отримано від ДП «Антонов» документи щодо виготовлення, доопрацювання та подовження призначеного строку служби літака АН-26;
- витребувано та отримано від Управління військових представництв МО України документи щодо участі працівників Управління у модернізації, переобладнанні, ремонті, заміни агрегатів літака АН-26;
- отримано із ДП «Івченко–Прогрес» належним чином завірені копії документів, на підставі яких були затверджено акти технічного стану, авіаційних двигунів;
витребувано та отримано у повному обсязі із АТ «Мотор Січ» справи щодо ремонту двигуна; - додатково направлено запит щодо витребування в АТ «Мотор Січ» копій серійних справ на двигуни літака;
- проведено огляд та виготовлення дублікату касети запису розмов екіпажу літака АН-26, які вилучено з магнітофонного бортописця літака, виготовлено стенограму до протоколу огляду;
- витребувано та отримано від ДП «Завод 410 ЦА» оригінали справи другого ремонту літака АН-26;
- ініційовано проведення аудиторами Державної аудиторської служби України перевірок у Командуванні Повітряних Сил ЗС України, в/ч А4104, Харківського національного університету Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, ПАТ «МОТОР СІЧ», ДП «Завод 410 ЦА», ДП «АНТОНОВ» з питань витрачання державних коштів на утримання, обслуговування, ремонт, модернізацію, проведення регламентних робіт, а також організацію проведення навчальних польотів літака АН-26, що зазнав катастрофи.
Кримінальне провадження розпочате за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 416 Кримінального кодексу України – порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило тяжкі наслідки.
Як повідомляв Харків Times, ввечері 25 вересня під Чугуєвом, на відстані близько 1 км від міста у напрямку Харкова біля автотраси впав і загорівся літак.
На борту знаходилося 27 військових, 25 з них загинули під час катастрофи. Один курсант, що отримав 90% опіків тіла, помер наступного дня у лікарні.
Единий, хто вижив після падіння військового літака АН-26, курсант ХНУПС Володимир Золочевський, після падіння намагався врятувати свого товариша.