Вибори 2020: хто у Харківській області найбільше витрачає на політичну рекламу в Facebook

Фото: liga.net

У Харківській області потенційні учасники виборчої гонки ще до початку офіційного висування на місцеві вибори активно розміщували оплачену політичну рекламу в соціальній мережі Facebook і витратили уже понад $ 30 тисяч.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення Громадянської мережі “Опора“.

Представники “Опори” аналізували публічні сторінки харківських політиків та місцевих осередків партій за період з 20 серпня по 20 вересня. Відслідковувати рекламу можна у бібліотеці Facebook.

За результатами аналізу виявили понад сотню публікацій, котрі транслювали із застереженням як повідомлення, пов’язані із соціальними питаннями, виборами або політикою.

Станом на 20 вересня 2020 року лідером за кількістю реклами та кількістю витрачених коштів є сторінка голови Харківської ОДА Олексія Кучера, який має намір балотуватися в міські голови. Сума витрат його офіційної сторінки за місяць перевищила дві тисячі гривень.

“За сім днів на рекламу офіційної сторінки Кучера витратили понад 1500 доларів, а за місяць 2000 доларів, за цей період в нього 12 рекламних дописів”, – розповіли в “Опорі”.

Крім того, паблік «За Кучера» опублікував чотири рекламні дописи, на просування яких витратили 217 доларів.

Фото: oporaua.org

Частину рекламних постів голови ОДА оплатила ГО “Команда Зеленського”. Ще частина реклами розміщується без відповідного маркування, покази одного з таких постів були зупинені 20 вересня. Мова йде про відео з російськомовним текстом: «Хватит пробок. Едь на зеленый!».

Активно використовує рекламу у Facebook партія «Слуга Народу». За останній місяць вони розмістили 31 рекламний пост.

Відразу на декількох майданчиках заявляє про себе політична сила колишньої очільниці ХОДА Юлії Світличної. Так, рекламні дописи були, як на сторінках «Блок Світличної Разом. Харків», «Блок Світличної Разом. Харківщина», «Блок Світличної Разом», так і на сторінках окремих політиків, які є потенційними кандидатами.

На рекламу сторінки «Юлія Світлична офіційна» в соціальних мережах за місяць витратили 948 доларів

Загальні витрати всіх сторінок «Блоку Світличної Разом» та її офіційної сторінки перевищили 2 тисячі доларів за місяць.

Наприклад, рекламні дописи розміщали на сторінці «Блок Світличної Разом. Дергачівщина», яка сповіщала, що лідером партії на Дергачівщині» є Євген Шатохін.

Фото: oporaua.org

Офіційна сторінка Геннадія Кернеса давала рекламу лише у серпні.

З вересня, коли Харківський міський голова почав хворіти, рекламних дописів вже не було. Що стосується сторінки «Блок Кернеса – Успешный Харьков», то вони за місяць розмістили 36 рекламних дописів витративши на рекламу 427 доларів. Останні пости стосувалися стану здоров’я міського голови.

Facebook неодноразово припиняв покази реклами зі сторінки, проте маркування реклами як політичної зі сторони самого Геннадія Кернеса не відбувалось жодного разу. Окрім офіційної сторінки міського голови у партії “Блок Кернеса Успішний Харків” є ще 2 партійні сторінки, на обох реклама маркується. Проте 15 вересня немароковану рекламу було розміщено в інстаграмі. Facebook блокував її.

Фото: oporaua.org