Крюківський вагонобудівний завод оскаржитиме купівлю поїздів для харківского метро в Китаї

Фото: www.kvsz.com

Крюківський вагонобудівний завод буде оскаржувати рішення тендерного комітету, яке обрало постачальником 40 вагонів метро для метрополітену Харкова китайську компанію CRRC Тangshan.

Про це Харків Times дізнався з публікації Центру транспортних стратегій, який посилається на інформацію прес-служби КВБЗ.

На підприємстві відзначили, що CRRC перемогла на торгах з різницею в ціні, яка склала менше 1%.

“Пропозиція КВБЗ – 44 998 624,00 євро, пропозиція китайців – 43 956 934,60 євро, обидві цифри без ПДВ. Різниця – 1 041 689, 40 євро”, – поінформували на заводі.

На підприємстві також підкреслили, що при закупівлі по імпорту Харкову доведеться заплатити додатково понад 25% від цієї суми податків та зборів (ПДВ, розмитнення) з міського бюджету. На заводі заявляють, що здивовані рішенням тендерного комітету, оскільки в період економічної кризи доцільніше було б розміщувати замовлення у вітчизняних підприємств. До того ж, як зазначили на Крюківському вагонзаводі, “правилами ЄІБ передбачено, що позичальники можуть надавати 15% преференції для місцевого постачальника товарів. Тобто для продукту, виробленого в країні-покупцеві. Для національного виробника, який забезпечує мінімум 30% локалізації”.

У зв’язку з цим КВБЗ вже направив скаргу в штаб-квартиру Європейського інвестиційного банку. Також складена скарга до тендерного комітету з проханням переглянути прийняте рішення.

У заяві, розміщеній на сайті підприємства, повідомляється, що заявки на участь у тендері Харківського метрополітену на закупівлю 8 нових 5-вагонних поїздів метро на 45 млн євро подали ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ)” і китайська компанія CRRC. 27 травня КВБЗ отримав повідомлення про рішення тендерного комітету Харківського метрополітену присудити перемогу в тендері компанії CRRC.

Завод стверджує, що вже через “рік нібито зекономлений під час закупівлі китайських поїздів один мільйон євро” покриється, якщо взяти вітчизняні потяги метро, в результаті більш дешевого технічного обслуговування. За період експлуатації поїздів – 40 років – сукупні експлуатаційні витрати у китайської CRRC сягнуть 53 млн євро, тобто перевищать ціну закупівлі. “У КВБЗ вони складуть 9,8 млн євро. Тобто різниця – 43 млн. Ще 8 нових поїздів можна було б купити. Витрати на утримання рухомого складу КВБЗ набагато нижчі, тому що виробник поруч, нижче вартість праці, є готові технології, є своя сервісна база для обслуговування та ремонту. У підсумку виходить зниження вартості обслуговування у 6,38 рази на 1 км пробігу”, – йдеться у повідомленні.

КВБЗ стверджує, що за інформацією з відкритих джерел, у березні 2020 року стало відомо, що в Бостоні виведено з експлуатації всі нові поїзди метро, що поставила CRRC, через серйозні проблеми з безпекою – несправність балок під вагонами, був випадок сходу поїзда з рейок. У лютому 2018 року стало відомо, що Філіппіни повернули 48 поїздів метро китайській державній фірмі та вимагали повернення грошей. У жовтні 2019 року стало відомо, що затримується робота CRRC над новими поїздами для Мельбурна – виникли серйозні питання щодо якості вагонів і обіцяної, але не виконаної локалізації. У 2016 році 26 поїздів MRT китайського виробництва Сінгапур відправив назад для усунення дефектів – тріщини в конструкції кузова.

Як повідомляв ХарківTimes, за словами заступника Харківського міського голови з питань інфраструктури міста Євгена Водовозова, для КП «Харківський метрополітен» планують придбати вісім нових потягів з так званими наскрізними проходами, без перегородок між вагонами. Перший з них планують отримати через півтора року, а всі вісім – протягом двох-двох з половиною років.