Повернутися до витоків: харків’яни пропонують перейменувати ще дві станції метро в Харкові

Так мала бути оформлена за проектом станція "Левада".

На сайті Харківської міськради опубліковані дві петиції, автори яких пропонують перейменувати станції Харківського метрополітену.

Про це Харків Times дізнався з текстів петицій.

Колектив Державного підприємства “Завод “Електроважмаш” просить перейменувати станцію метро “Індустріальна”, що знаходиться біля прохідної підприємства, в станцію “Завод “Електроважмаш” – надихнувшись прикладом недавнього перейменування іншої станції на честь “Турбоатома”.

“У світлі перейменування станції метро “Московський проспект” у “Турбоатом” незаслужено забутий завод “Електроважмаш”, – йдеться в тексті петиції.

Трудящі нагадують, що “Завод “Електроважмаш” це одне з найбільших підприємств Харкова, яке спеціалізується на розробці та виробництві турбогенераторів, гідрогенераторів, гідрогенераторів-двигунів, великих електричних машин постійного струму, комплектного електрообладнання для міського та залізничного транспорту. Продукція виробництва “Електроважмашу” працює більш ніж в 40 країнах світу. Велика частина електроенергії виробляється в Україні завдяки обладнанню, зробленому на заводі “Електроважмаш”. На нових тролейбусах “Богдан”, які зараз поставляються до Харкова, також встановлено обладнання виробництва “Електроважмашу”.

“До того ж, при будівництві Харківського метрополітену, “Електроважмаш” надавав будівельникам всіляку підтримку: це і різні розробки для будівництва, це і робочі руки, які допомагали будувати найдовший підземний перехід Харкова. Безсумнівно, колектив заводу заслужив того, щоб станція метро, розташована поруч з їхнім підприємством, іменувалася “Завод” Електроважмаш “, як це і планувалося при проектуванні Харківського метрополітену”, – підкреслюється в петиції.

Петиція опублікована 22 жовтня, на 15:00 24 жовтня вона набрала 20 підписів з необхідних для розгляду 5 тис. підписів.

Вадим Невідомий пропонує перейменувати станцію метро “Проспект Гагаріна” на “Левада”.

“Саме під цією назвою вона фігурувала на сумісному засіданні виконкому міськради 31 грудня 1965 року, щодо затвердження “Архітектурно-планувального завдання на майбутнє будівництво в Харкові першої черги метро” . Станція була одна з перших восьми станцій, які були пущені у експлуатацію 21 серпня 1975 року, але вже під назвою “Проспект Гагаріна”, – пише автор петиції.

Він зазначає, що станція “Проспект Гагаріна” знаходиться не на проспекті Гагаріна (до 1961 року – Зміївська вулиця), а на вулиці Вернадського – так була названа у 2004 році пробивка проспекту Гагаріна між проспектом та вулицею Гамарника (сучасний провулок Подільський).

“Станція розташована в однойменні місцевості, поруч із вокзалом Харків-Левада, які є орієнтирами. А сам Проспект Гагаріна має велику протяжність і станція не є орієнтиром, як було у випадку із станцією метро “Московський проспект”, – йдеться у петиції.

Петицію опубликовано 22 жовтня, на 15:00 24 жовтня вона набрала 54 підписи з необхідних для розгляду 5 тис. підписів.

Примітка Харків Times . Початковим проектом першої пускової дільниці Харківського метрополітену передбачалося, що нинішня станція “Проспект Гагаріна” буде називатися “Левада” – за назвою історичного району міста та однойменної залізничної станції. Перемогли в конкурсі на оформлення станції художники Петро Ганжа та Юрій Старостенко, які й намалювали майбутнє художнє оформлення для колійних стін. Згідно з проектом, станція мала бути облицьована кольоровою керамічною плиткою, на якій в етнічному стилі зображені українські польові трави, квіти та злаки, а в торцях платформи над сходами передбачалося встановити вітражі на ту ж тематику (їх повинні були виконати засновники харківської школи вітража, подружжя Олександр Пронін та Галина Тищенко, автори нинішніх вітражів на тему освоєння космосу). Коли будівництво станції вже наближалося до завершення, і велика частина конструкцій вже була облицьована, на засіданні харківського облвиконкому його голова піддав проект станції різкій критиці і виступив з вимогою його переробити, мотивуючи це тим, що в оформленні присутні волошки, які є “шкідниками наших полів “. При цьому один із секретарів міськкому партії оголосив проект станції та її оформлення “націоналістичним”. Облицювання станції збили відбійними молотками, а колійні стіни облицювали однотонними мармуровими плитами, оскільки на розробку та реалізацію нового проекту не залишалося часу.

Як повідомляв Харків Times , Харківська міська рада на сесії 16 жовтня вирішила перейменувати станцію метрополітену “Московський проспект” у “Турбоатом”.