Кернес пообіцяв відновити курсування тролейбусу №17 (доповнено)

Фото: Vadim Pudovkin / gortransport.kharkov.ua

Мер Харкова Генадій Кернес заявив, що буде відновлено курсування тролейбусу №17 з центру міста до заводу “Комунар”.

Про це сьогодні, 24 липня, на сесії міськради повідомив мер Харкова Геннадій Кернес, повідомив кореспондент Харків Times.

“Ми повернемо тролейбусний маршрут №17, которий їздив до “Комунару” і площі Свободи”, – сказав мер.

За словами Кернеса, це стало можливо завдяки отриманню нових тролейбусів у рамках кредитної угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку. Він зазначив, що місто придбало 57 тролейбусів. Вони будуть надходити до Харкова щотижня, починаючи з кінця серпня. “І коли ми будемо мати достатньо транспорту, ми 17-й маршрут повернемо”, – заявив Кернес.

Він також нагадав, що до кінця року планується запустити тролейбусну лінію на Північну Салтівку.

За даними сайту “Харьков транспортный”, маршрут №17 був пущений 1 лютого 1971 року від площі Конституції (тоді – площа Тевелєва) до вул. Рудика. За цим маршрутом (з незначними змінами) він ходив до червня 1986 року. Потім його маршрут кілька разів змінювався: кінцева зупинка переносилася з площі Конституції до Парку ім. Горького, до вул. Культури, до Інституту низьких температур, до вул. Данилевського. У 1996 році кінцева зупинка тролейбуса знову повернулася на пл. Конституції, і до початку 2009 року він ходив за початковим маршрутом. На початку 2005 року керівництво “Міськелектротрансу” перевело маршрут на роботу тільки в годину пік, а потім і зовсім скасувало. Тоді скасування маршруту керівництво підприємства пояснювало малоприбутковістю – на ньому їздив в основному пільговий контингент, а платоспроможний пасажир з’являвся лише в годину пік, коли тролейбуси заповнювалися “під зав’язку”. Але незабаром маршрут був відновлений через обурення жителів селища “Комунар”.

Знову і вже до теперішнього часу маршрут №17 скасували в січні 2009 року, коли відразу 11 маршрутів міського електротранспорту припинили свою роботу на невизначений термін. В “Міськелектротрансі” назвали це тимчасовим заходом, однак попередили, що місто може назавжди залишитися без цих маршрутів, якщо підприємство не вирішить власні фінансові та кадрові проблеми. Знову в якості причини називалося наявність на маршрутах великої кількості пільговиків, через що ці маршрути не окупалися, а також брак водіїв і кондукторів. Незабаром частина маршрутів біла відновлена, проте 17-го тролейбусного серед них не було. У вересні 2010 року Геннадій Кернес (тоді ще секретар Харківської міської ради) під час зустрічі з трудовим колективом ДНВП “Об’єднання Комунар” пообіцяв, що доцільність відновлення маршруту тролейбуса № 17 буде вивчена фахівцями.

Як повідомляв ХарківTimesЛуцький автоскладальний завод корпорації “Богдан” переміг у тендері на поставку Харкову 57-ми 12-метрових тролейбусів моделі Т70117. Поставка тролейбусів здійснюється у рамках проекту “Міський громадський транспорт в Україні”, який фінансується за рахунок коштів Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку.

9 липня до Харківського тролейбусного депо №2 прибули перші два тролейбуси луцького заводу «Богдан-Моторс».

У першому півріччі 2019 року тролейбусами у Харкові скористалися 53,7 мільйона пасажирів, що на 23,5% менше, ніж за аналогічний період минулого року.