Пасажирам, що дві доби чекали вильоту з Барселони, запропонували по 100 доларів компенсації

Фото: autolux.ua

Пасажирам рейсу PQ 748 Барселона-Харків, які мали вилетіти 19 червня, але затримались майже на дві доби, перевізник SkyUp запропонував компенсацію в розмірі 100 доларів на пасажира замість 400 євро, які їм покладаються згідно з європейськими правилами перевезень.

Про це повідомляє Харків Times з посиланням на Аvianews.

Згідно пропозиції перевізника, використати гроші мандрівники зможуть лише для оформлення наступних перельотів зі SkyUp.

Водночас, згідно регуляції Євросоюзу №261/2004, обов’язкової для всіх авіакомпаній ЄС, а також іноземних авіаперевізників при виконанні рейсів із країн ЄС, у разі скасування рейсу менш ніж за 14 днів до вильоту пасажири можуть розраховувати на компенсацію від 250 до 600 євро. Ціна компенсації залежно від дальності рейсу.

Одночасно з цим практика європейських судів прирівнює затримку від 3-х годин із прибуттям у кінцеву точку маршруту до скасування рейсу.

Авіаперевізник може не платити компенсацію в результаті форс-мажору, якщо затримка пов’язана з обставинами, які перебувають поза його контролем, наприклад, поганими погодними умовами або страйком персоналу.

У листі SkyUp причиною тривалої затримки рейсу названа несправність системи внутрішнього зв’язку між кабіною пілотів і бортпровідників, при якій виконання польоту неможливо згідно з правилами Boeing.

“Ми направили всі зусилля на усунення несправності. Рішення проблеми затягнулося, так як це складний процес. Систему довелося збирати заново. Одну частину для неї везли з Амстердама, інша прибула з України”, – йдеться в листі SkyUp.

У 2015 році Європейський суд виніс рішення про те, що авіакомпанії не можуть списувати на форс-мажор технічні неполадки літаків, відмовляючи на цій підставі у виплаті компенсацій пасажирам у разі скасування або тривалої затримки рейсу.

Згідно з тлумаченням суду (Judgment in Case C-257/14 Corina van der Lans v Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV), технічну поломку дійсно можна трактувати як форс-мажор, але у випадках, не властивих нормальному здійсненню діяльності авіаперевізника і знаходяться поза контролем авіакомпанії.

Наприклад, це може бути виявлення прихованого виробничого дефекту, що впливає на безпеку польоту, або пошкодження літака актами саботажу або тероризму.

Водночас, на думку суду, оскільки експлуатація літака неминуче призводить до технічних проблем, авіаперевізники стикаються з цим під час своєї діяльності. У зв’язку з цим поломки, виявлені під час технічного обслуговування або ті, що виникли в разі відсутності такого обслуговування, не можуть вважатися форс-мажором.

Таким чином, враховуючи довжину рейсу, згідно з європейськими правилами пасажири SkyUp рейсу PQ 748 мають право на отримання компенсації 400 євро, а не 100 доларів, як запропонував авіаперевізник.

Як повідомляв Харків Times, 182 туристи другий день не можуть вилетіти з Барселони до Харкова.

У Державіаслужбі заявили, що будуть штрафувати авіаперевізників, які не виконують вимоги, встановлені правилами щодо необхідного обслуговування пасажирів у разі затримки чи скасування рейсу.