Пасажирам затриманого рейсу Барселона-Харків належить компенсація 400 євро

Фото: Аэропорт Харьков

Пасажири затриманого більш ніж на добу рейсу PQ 748 Барселона-Харків від 19 червня можуть розраховувати на отримання компенсації 400 євро.

Про це Харків Times дізнався з повідомлення Avianews.

Це передбачено чинною регуляцією Євросоюзу №261 / 2004, яка є обов’язковою для всіх авіакомпаній ЄС, а також іноземних авіаперевізників при виконанні рейсів з країн ЄС.

Документ передбачає, що при скасуванні рейсу менш ніж за 2 тижні до вильоту авіакомпанія зобов’язана виплатити пасажирам компенсацію від 250 до 600 євро залежно від дальності перельоту. Протяжність маршруту Барселона-Харків передбачає компенсацію в розмірі 400 євро.

Одночасно з цим практика європейських судів прирівнює затримку на 3 години і більше з прибуттям в кінцеву точку маршруту до скасування рейсу. Авіаперевізник може не платити компенсацію в результаті форс-мажору, якщо затримка пов’язана з обставинами, які перебувають поза його контролем, наприклад, поганими погодними умовами або страйком персоналу.

В офіційному коментарі SkyUp назвало причиною затримки рейсу PQ 748 Барселона-Харків несправність системи внутрішнього зв’язку між кабіною пілотів і бортпровідників. В результаті Boeing 737-800 UR-SQC авіакомпанії вилетів з Барселони тільки о 15:25 21 червня замість 20:00 19 червня.

У 2015 році Європейський суд виніс рішення про те, що авіакомпанії не можуть списувати на форс-мажор технічні неполадки літаків, відмовляючи на цій підставі у виплаті компенсацій пасажирам у разі скасування або тривалої затримки рейсу.

Згідно з тлумаченням суду (Judgment in Case C-257/14 Corina van der Lans v Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV), технічну поломку дійсно можна трактувати як форс-мажор, однак у випадках, не властивих нормальному здійсненню діяльності авіаперевізника і знаходяться поза контролем авіакомпанії.

Це може бути, наприклад, виявлення прихованого виробничого дефекту, що впливає на безпеку польоту, або пошкодження літака актами саботажу або тероризму.

У той же час, на думку суду, оскільки експлуатація літака неминуче призводить до технічних проблем, авіаперевізники стикаються з цим під час своєї діяльності. У зв’язку з цим поломки, виявлені під час технічного обслуговування або виникли в разі відсутності такого обслуговування, не можуть бути зараховані до форс-мажору.

Як повідомляв ХарківTimes, 182 туристи другий день не можуть вилетіти з Барселони до Харкова.

У Державіаслужбі заявили, що будуть штрафувати авіаперевізників, які не виконують вимоги, встановлені правилами щодо необхідного обслуговування пасажирів у разі затримки чи скасування рейсу.